Chleb miodowy.

Z tęsknoty za zapachem - jaki się unosi w polskich piekarniach, jakiś czas temu zakupiłam maszynę do pieczenia chleba. Dziś ten zapach unosi się u mnie w domu. 





Skorzystałam z przepisu, który był załączony w książce do maszyny.

Składniki:
  • 320ml wody,
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli,
  • 1 i 1/2 łyżki oliwy z oliwek ( tutaj musiałam sama zadecydować, ponieważ w angielskiej książce było napisane by dać 2 i 1/2 łyżeczki, a w polskiej książce zalecano 2 i 1/2 łyżki),
  • 1 i 1/2 łyżki miodu,
  • 600g mąki typu 550,
  • 10g drożdży świeżych lub 7g drożdży suchych.
Przygotowanie:

Składniki wsypać do maszyny, w kolejności jaką podałam. Maszynę ustawić na ciasto kruche ( u mnie jest to program 2 ), waga 1000g i moc przypieczenia skórki w zależności jak kto lubi.

Chleb wyszedł pyszny.




Smacznego!!!

Komentarze

  1. Witam!mam pytanie odnośnie kostki drożdzy,,,,dać cała (100g)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak możesz, to poczekaj chwilkę bo 7g suchych drożdży, to nie 100g świeżych drożdży. Coś mi tu nie pasuje.

      Usuń
    2. 10g świeżych drożdży w zupełności wystarczy.
      Dziękuję za poprawienie mnie.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Dziękuje slicznie za odpowiedz:) Dzis próbuje ostatni raz zrobić chleb z automatu (wg tego przepisu pierwszy raz) jeśli mi nie wyjdzie po raz kolejny sprzedaję tą maszynę w pioruny....Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się uda :) Ja robiłam na suchych drożdżach, ale proszę zajrzeć na tą stronkę http://przepisyzsercadomu.blox.pl/2011/12/Chleb-miodowy-z-maszyny.html. Tutaj jest ten sam chleb, ale zrobiony ze świeżych drożdży :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :