Pleśniak.

Pleśniak, ciasto proste do upieczenia, a do tego bardzo smaczne.

                                

                      Składniki:
  • 200 g zimnego masła do pieczenia (ja użyłam margarynę Kasię),
  • 3 szklanki mąki pszennej,
  • 2 łyżki kakao,
  • 4 lub 5 jaj, w zależności od wielkości (oddzielić białka od żółtek),
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2/3 szklanki cukru pudru,
  • 2 łyżki cukru pudru,
  • słoik dżemu z czarnej porzeczki, można dodatkowo włożyć świeżych owoców.
                                Przygotowanie:
Masło siekamy razem z mąką, 2 łyżkami cukru, proszkiem do pieczenia, szczyptą soli i 4 żółtkami. Ciasto zagniatamy (ciężko jest ale da się ładnie zagnieść). Zagniecione ciasto dzielimy na trzy równe części. Jedną z nich ugniatamy z kakao. Zagniecione trzy części wkładamy do lodówki do stwardnienia.
Białka ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy 2/3 szklanki cukru pudru.
Blachę 24 x 32 cm wykładamy papierem do pieczenia. Schłodzone jasne ciasto ścieramy na tarce i ręką delikatnie rozprowadzamy po dnie blaszki. Następnie smarujemy grubą warstwą dżemu. Na to ścieramy ciemną część ciasta i układamy na niej pianę z białek. Na wierzch ścieramy ostatnią, jasną część ciasta.
Pieczemy ok. 40 - 50 minut w temp. 180ºC. 


Ciasto najlepiej kroić gdy ostygnie. Ja niestety nie doczekałam się i pokroiłam ciepłe, nawet nie zdążyłam na wierzch posypać cukrem pudrem :)
Przepis zaczerpnęłam z bloga Pani Doroty.

Smacznego!!!

Komentarze

  1. Szczerze mówiąc czegoś takiego jeszcze nie próbowałam :) Muszę się za to zabrać, dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :