Sernik na spodzie brownies.

Parę dni temu zakupiłam książkę "chocolate 100 everyday recipes", czyli sto czekoladowych przepisów na każdy dzień. Pierwszy już sprawdzony, upieczony na szczególny dzień jaki dziś mamy - Dzień Ojca. Smakuje wszystkim i ja jestem szczęśliwa, gdyż wyszedł mi mój pierwszy sernik.






Składniki:

1.

  • 115g niesolonego masła,
  • 115g czekolady bez żadnych dodatków,
  • 200g cukru pudru ( w przepisie podany był caster sugar, czyli drobniejszy cukier ale ja dałam polski cukier puder i icing sugar - takie akurat miałam w domu),
  • 2 jajka, roztrzepać widelcem,
  • 50ml mleka,
  • 115g mąki pszennej + odrobina mąki do posypania formy.
2.

  • 500g miękkiego sera,
  • 125g cukru pudru,
  • 3 jajka, roztrzepać widelcem,
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
  • 125g naturalnego jogurtu.
Ponadto: czekolada - rozpuszczona do polania.

Przygotowanie:

1.Tortownicę o średnicy 23cm posmarować masłem o obsypać mąką.
2.W rondelku na małym ogniu roztopić masło z czekoladą, często mieszać - do momentu aż będzie gładkie. Zdjąć z palnika i wymieszać z cukrem pudrem.
3.Dodać jajko i mleko, dobrze wymieszać. Dodać mąkę i wymieszać aż masa będzie gładka. Gotową masę wlać do formy.
4.Piekarnik rozgrzać do 180stopni i piec 25min. Wyjąć z piekarnika, przygotować masę serową. Temp. zmniejszyć do 160stopni.
5. W misce wymieszać razem miękki ser, cukier puder, jajka i wanilię. Mieszać do momentu aż będzie gładkie. Dodać jogurt i dalej mieszać. Wlać do formy na pierwszą warstwę. Piec w 160stopniach ok.45-55min. ( ja piekłam równe 55min.). 
6. Nożem obkroić dookoła formy i poluzować. Pozostawić do ostygnięcia przed wyjęciem z formy. Chłodzić w lodówce ok.4h lub przez noc. Podawać polane czekoladą.


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Czy robiac pierwsza mase, jajka mi mleko dodajesz do goracej czekolady z maslem? Czy najpierw troche studzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ja lekko przestudziłam. Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :