Drożdżówki z budyniem i truskawkami.

Drożdżówki kojarzą mi się ze szkołą. Pamiętam jak skubałam z nich kruszonkę, chyba najbardziej ją wtedy lubiłam. Dziś mogę być zadowolona gdyż drożdżówki wyszły mi bardzo dobre i zniknęły całe.



Składniki:

Ciasto:

  • 12g suszonych drożdży,
  • 270g mąki tortowej,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka,
  • 2 i 1/2 łyżek ciepłej wody,
  • 1 jajko,
  • 1 łyżka roztopionego masła,
  • 3 łyżki cukru.
Kruszonka:
  • 2 i 1/2 łyżki mąki,
  • 2 łyżki cukru,
  • 2 łyżki masła,
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego.
Ponadto:
  • budyń waniliowy bez cukru,
  • 0.37 ml mleka,
  • 2 czubate łyżki cukru,
  • 200g truskawek,
  • 1 jajko + 1 łyżka mleka - do posmarowania ciasta, wymieszać,
  • masło do wysmarowania formy i bułka tarta do posypania.
Przygotowanie:

Budyń ugotować z cukrem w 0.37ml mleka i ostudzić.

Składniki na kruszonkę połączyć, przecierać pomiędzy palcami do momentu aż zaczną się robić grudki - ewentualnie gdy zajdzie potrzeba dodać ciut mąki.

 Mąkę wymieszać razem z drożdżami. Dodać resztę składników i wyrobić ciasto - wyrabiać kilka minut. Uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1h - tak by ciasto podwoiło swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 5 kawałków. 
 Uformować paski o takiej długości by zawinąć w ślimak.
Ostudzony budyń wyłożyć na ciasto i spróbować w paru miejscach skleić - budyń może wypływać i ciasto może nie chcieć się ładnie skleić - ale najważniejsze jest by powstała jakakolwiek harmonijka ( nawet nie musi być u góry sklejona) by choć lekko zwinąć w ślimaka.
Zawinąć w ślimaka i włożyć do foremki wcześniej wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą ( formy silikonowej nie trzeba wysmarować masłem). W środek włożyć kilka połówek truskawek. Ja miałam dwie foremki - jedna taka jak widać na zdjęciu i druga ciut mniejsza. Do większej włożyłam trzy kawałki ciasta, gdzie ciasto było jedno obok drugiego. Do drugiej włożyłam tylko dwa kawałki ciasta i miały więcej luzu - na kolejnych fotkach będzie widoczna różnica w drożdżówkach. Przykryć ściereczką i odstawić na 25-30min. Po tym czasie ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem z mlekiem i obsypać kruszonką. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180-190 stopni na ok.25min. 


Drożdżówka z formy, gdzie były trzy ślimaki włożone:


Drożdżówka z formy, gdzie były dwa ślimaki włożone:


Oczywiście obydwie były przepyszne, jednak ta druga była mniej sucha.

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Każdy byłby zadowolony z takiej drożdżówki! :)
    Mmmniam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :