Sos koperkowo śmietanowy.

Sos koperkowo śmietanowy przyrządziłam specjalnie do pieczonej ryby, lecz również można go podawać do wielu innych potraw. Podpatrzyłam na innych blogach jakie on mniej więcej ma składniki i przystąpiłam do jego sporządzenia. Wyszedł bardzo smaczny.




Składniki:

  • 600ml wody,
  • 1 i 1/2 kostki rosołowej drobiowej
                    lub:
  • 600ml domowego bulionu drobiowego
  • 25g masła (użyłam niesolonego),
  • 25g koperku,
  • mała śmietana 18%,
  • 4 czubate widelce mąki pszennej,
  • 250ml wody.
Przygotowanie:

Do gotowego bulionu (może być zrobiony na kostce rosołowej - na początek dać tylko jedną) dodać masło. Zagotować i pozostawić na chwilę na małym ogniu. Gdy jest zbyt mało słony dodać pół kostki rosołowej lub odrobinę soli. Do miski nalać 250ml zimnej wody i rozrobić ją z czterema czubatymi widelcami mąki. Gdy nie ma już grudek dodać śmietanę i rozmieszać. Do rozrobionej śmietany dodawać powoli, po łyżce gorącego wywaru (tak by się śmietana nie zważyła), cały czas mieszając. Gotową zawiesinę powoli dodawać do bulionu, cały czas mieszając. Gdy się zagotuje zdjąć z ognia i dodać posiekany koperek.

Sosu wychodzi niepełny garnek 1.5L.










Ryba z sosem koperkowo śmietanowym:


Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Przepis ładny, ale błędów od cholery. Musimy nad tym popracować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mogę prosić o podanie tych błędów ? :)

      Usuń
    2. Witam, chciałem zaznaczyć, że przepis jest domowy i w wielu domach tak się go właśnie robi. Monika gotuje domowo, nie powinno się wytykać błędów. Jednakże, jeżeli chcielibyśmy zrobić sos wg standardów - oto kilka wskazówek:
      1. Koperku oraz wszelkich świeżych ziół nie gotujemy, ponieważ tracą smak, zapach i kolor. Zioła wrzucamy do zrobionych sosów i nie gotujemy już ich ponownie, zachowamy aromat, smak i kolor ziół.
      2. Zamiast używać mąki i śmietany 18%, gdzie zawsze istnieje ryzyko zważenia się śmietany, użyjmy tradycyjnej śmietany 36%, zredukowana (odparowanie wody i samoistne zgęstnienie) jest lepsza w smaku, bardziej aksamitna i zawiera podobną ilość kalorii.
      3. Przyznaję, że pierwszy raz w przepisie widzę używanie widelca jako miarki, łyżki, łyżeczki ok, widelce są różne :)
      4. Najłatwiejszy sos: śmietana, bulion (chociaż nie koniecznie, ponieważ będzie czuć słonawy bulion, a nie koper), odrobinę cukru, sól, pieprz do smaku, posiekany świeży koper. Do ryby proponuję dodać parę kropel soku z cytryny lub doprawić zamiast pieprzem i sokiem cytrynowym - pieprz cytrynowy.

      Tyle przepisów co domowych kuchni. Monika, przepis jest ok, jeżeli smakuje Tobie i Twojej rodzinie, wszystko jest w porządku. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Marcinie bardzo Ci dziękuję za tak obszerną odpowiedź. Co do widelca używanego jako miara, to rzeczywiście już słyszałam nie raz, że dziwny mam sposób mierzenia. Nauczyłam się tego sposobu i nigdy nie widziałam w tym nic dziwnego dopóki nie zaczęto się mnie o to pytać. Więc następnym razem będę odmierzać łyżką :) Dziękuję jeszcze raz.

      Usuń
    4. Ja również używam widelca jako miarki :P przepis jest prosty, prawdziwie domowy a sosik pyszny :)
      Gosia

      Usuń
  2. Mmm... bardzo pyszny dzięki

    http://beacuseyouwanttowintheworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :