Drożdżowe rogaliki z dżemem.



Składniki: (24 ROGALIKI)
  • 7g suszonych drożdży,
  • szklanka mleka (250ml) - w temperaturze pokojowej,
  • 2 łyżki cukru pudru (22g),
  • 1 jajko - w temp. pokojowej
  • pół kostki margaryny (125g),
  • 3 pełne szklanki mąki ( ja używam tortowej) - 550g,
  • 2,5ml ekstraktu z wanilii - mniej niż pół łyżeczki,
  • dowolny smak dżemu - w temp. pokojowej,
  • cukier puder do posypania.
Przygotowanie:
Składniki suche wymieszać razem. Margarynę rozpuścić. Składniki mokre połączyć z suchymi i wyrobić ciasto. Uformować kulkę, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 40min. Po tym czasie ciasto podzielić na trzy części. Ręką uformować płaskie koło i poprzecinać wzdłuż, przez środek - tak jakby się pizzę kroiło (ja nawet używam noża do pizzy). Na szerszy koniec trójkąta położyć łyżeczkę dżemu i zawijać w stronę węższego końca- tak by powstał kształt rogalika. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni i piec ok.20minut. - obserwować bo być może będzie to parę minut krócej. Gdy rogaliki przestygną, posypać cukrem pudrem.



Smacznego!!!

Komentarze

  1. mniam, kocham takie rogaliki! jakie cudowne wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również cudownie smakowały :) Najlepsze tego samego dnia. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jutro będe takie piekła .tylko że moje będą polane lukrem :)
    Mam nadzieję że mi wyjdą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno wyjdą. Proszę tylko pamiętać by składniki były w temp. pokojowej. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. a ciasto mam rozciągać rękami zeby wyszło koło ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dokładnie :) Trochę rękami, trochę wałkiem. Można wziąć jakąś formę w kształcie koła do pomocy. Nie musi wyjść idealne koło.

      Usuń
  4. a zamiast dżemu moge dać np. budyń lub czekoladę, nutellę ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam wszysto jak pisało i mi nie chce ciasto wyrosnąć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę dłużej poczekać, może ciasto jeszcze wyrośnie.

      Usuń
    2. Zrobiłam dziś rogaliki by sprawdzić czy wszystko jest dobrze w przepisie. Moje rogaliki się ponownie udały. Nagrałam również filmik, który dołączyłam do przepisu. Proszę obejrzeć, że znajdzie się przyczyna niewyrośniętego ciasta. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :