Sałatka z kaszą gryczaną.

Nareszcie udało mi się zrobić sałatkę, której przepis ciągle wpadał mi w ręce. Ostatnio dość często robiłam sosy, a do sosów uwielbiam kaszę gryczaną. I jak tylko w ręce brałam karton z kaszą, to moje oczy przykuwało zdjęcie sałatki, a z drugiej strony przepis na nią. Dziś nie podarowałam i jadąc na zakupy wycięłam go sobie oraz zakupiłam wszystkie potrzebne składniki.


Składniki:

  • 2 saszetki kaszy gryczanej Lubella - stąd pochodzi przepis,
  • 8 pomidorków koktajlowych,
  • 10 suszonych pomidorków - ja dałam cały słoiczek,
  • pęczek szparagów zielonych (można zastąpić brokułami),
  • 10 czarnych oliwek,
  • 250 g sera feta,
  • 1 jogurt naturalny (ok.400g),
  • 1 mała cytryna,
  • odrobinę parmezanu lub drobno startego sera żółtego,
  • świeżo zmielona sól i pieprz (ja dałam kupne zmielone przyprawy),
  • ząbek czosnku,
  • garść natki pietruszki, 
  • olej do smażenia,
  • kilka listków świeżej bazylii do dekoracji - niekoniecznie, to ja dodałam do przepisu.
Przygotowanie:

Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu, ostudzić. Szparagi umyć, odłamać zdrewniałe końcówki, przekroić wzdłuż, a następnie pokroić na mniejsze części. Podsmażyć do zrumienienia - smażyć parę minut, w małej ilości tłuszczu na małym ogniu. Ostudzić. Oliwki pokroić - jedną oliwkę na trzy kawałki. Ser feta pokroić w kostkę. Kaszę, oliwki, ser feta, szparagi, suszone pomidory wymieszać razem doprawiając solą (tu uważać by nie przesolić) i pieprzem. Całość polać dressingiem i udekorować pomidorkami koktajlowymi i listkami bazylii (niekoniecznie).

Dressing:
Jogurt naturalny wymieszać z sokiem z cytryny, posiekaną natką pietruszki, odrobiną soli i pieprzu, przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku oraz 1 łyżką parmezanu lub drobno startego sera.




 




Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Z kaszą gryczaną inne przepisy, nie umiem ze szparagami, bez pomidorów ze słoika, a majonez mi szkodzi. Czy jest coś takiego? Owszem chętnie zrobię; kasza gryczana jest bardzo zdrowa.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :