Surówka z białej kapusty.

Uwielbiam surówki, a zwłaszcza te, które przypominają mi mój dom rodzinny. Pamiętam, że zawsze do obiadu były smacznie i kolorowo przyrządzone. Jedną z takich surówek jest surówka z białej kapusty. Dziś zdjęcia i przepis nadesłała do mnie moja mama, której dziękuję za wspieranie mnie i pomoc w pomysłach do mojego bloga.





Składniki:
  • mała główka białej kapusty,
  • 1 cebula,
  • 2 marchwie,
  • garść natki pietruszki lub koperku,
  • sól, kwasek cytrynowy lub sok z cytryny, łyżeczka cukru, pieprz, olej.


Przygotowanie:

Kapustę, pietruszkę i cebulę pokroić. Marchewki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać sól i kwasek, wygnieść. Dodać cukier, trochę pieprzu oraz polać lekko olejem. Wymieszać.

 Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Podajesz powyzej w skladnikach tak:
    1. 1 glowka kapusty.
    2. 1 cebula
    3. 2 marchewki
    4. Cebula
    5. Przyprawy
    Moje pytanie do ciebie jest takie: po co jest wymieniona w pozycji 4 ta dodatkowa cebula?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Mój błąd. Podałam drugi raz cebulę zamiast natkę pietruszki. Już poprawiłam.

      Usuń
  2. świetny przepis, smak dzieciństwa i kolonijnych stołówek. uwielbiam, zrobiłam z mniejszej ilości i wszyscy się zajadali. będę dalej szperać w poszukiwaniu utraconych smaków. może twarożek ze szczypiorkiem? p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam wyszukiwać smaki dzieciństwa. I rzeczywiście twarożek ze szczypiorkiem, to świetny pomysł. Wkrótce zawita u mnie na śniadanie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Ja dodaje jeszcze troszeczke przyprawy maggi w plynie,i zamiast kwasku sok z cytryny a przepis jak wyzej,pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. U nie w domu mama dodawała jeszcze jabłko i reszta tak samo :) Później robiła wersje "na wypasie" z zielonym groszkiem i zamiast oliwy/oleju dodawała pół na pół majonez z jogurtem, też super dobre :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :