Galareta drobiowa (przepis 2)




Galareta mojej mamy lekko się różni od tej, którą ja robię. Mój przepis już się znajduje na blogu. Dziś pokażę sposób przygotowania mojej mamy.



Składniki:

  • kilka części kurczaka ( mogą to być skrzydełka, udka, korpus i inne ),
  • warzywa na rosół - dwie lub trzy marchewki, korzeń pieruszki, kawałek pora i selera,
  • zielona pietruszka,
  • żelatyna,
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:

Ugotować 1L rosołu (oczywiście można ugotować go więcej, jeżeli ma się ochotę na większą ilość galaret): Mięso zalać ponad 1L wody (trochę wyparuje dlatego trzeba dać więcej wody), gotować na średnim ogniu. Gdy się zagotuje zszumować, zmniejszyć gaz i gotować na małym ogniu. Dodać marchewki, seler, por, pietruszkę, sól i pieprz do smaku. Gdy rosół będzie gotowy wyjąć wszystkie warzywa i mięso. Rosół przelać przez sitko. Postawić na gazie i zagotować, zdjąć z palnika. Dodać żelatynę ( ja daję trochę mniej rosołu niż jest napisane na opakowaniu żelatyny, by galarety wyszły twardsze) , mieszać cały czas do jej rozpuszczenia.

 Marchew pokroić na mniejsze kawałki, zieloną pietruszkę posiekać i wyłożyć do talerza. Mięso obrać ze skóry i oddzielić od kości, podzielić na mniejsze kawałki, dodać do marchwi i pietruszki. Zalać rosołem z żelatyną. Pozostawić do ostygnięcia, następnie włożyć do lodówki do stężenia. 


Smacznego!!!


Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :