Galantyna drobiowa gotowana.


Składniki:

  • kurczak ( mój ważył 1,6kg),
  • mała marchew (50g),
  • 2 czubate łyżki groszku konserwowego (50g),
  • garść świeżej zielonej pietruszki,
  • 1 jajko,
  • 2 ząbki czosnku,
  • łyżeczka ziół ( u mnie to był gotowy mix: tymianek, bazylia, majeranek, pietruszka i oregano),
  • pieprz grubo mielony,
  • ewentualnie sól lub warzywko ( ja nie dodałam ),
  • do wody, w której będzie gotowana galantyna: odrobina soli, mix ziół, 4 ziarenka ziela angielskiego, 2 listki laurowe,
  • gaza.
Przygotowanie:


 Ostrożnie (by jak najmniej uszkodzić) oddzielić skórę od kurczaka. Następnie oddzielić mięso od kości. Ja skrzydełka sobie podarowałam i zostawiłam je na zupę. Mięso zmielić przez maszynkę.
Marchew (surowa, jaką ja dałam po ugotowaniu nadal nie jest miękka,także można dodać już ugotowaną), a  pokroić i dodać razem z groszkiem, jajkiem, wyciśnietym czosnkiem i posiekaną zieloną pietruszką do mięsa. Dodać  przyprawy i wymieszać.
 Na blacie rozłożyć gazę. Na niej położyć skórę kurczaka, a następnie wyłożyć mięso i uformować. Zawinąć i mocno ścisnąć. Końce gazy zawiązać. Włożyć do wody i gotować na małym ogniu 1h. Do wody dodać przyprawy. Po 1h zostawić w wodzie do ostygnięcia. Po wyjęciu odcisnąć z wody.




Smacznego!!!



6 komentarzy:

  1. Moniczko, takiego przepisu szukałam od dawna ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo cieszę się bardzo, że przepis Ci podpasował. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Moniko, a skąd Ty bierzesz zielone szpargelny o tej porze roku? :) Dałabym się za nie pokroić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O jej :D
    ależ to musi smakować Mmmmmm ... zaraz się rozpłynę :P
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny przepis :) szkoda tych dobroci, ja bym to zawinęła dwukrotnie w folię spożywczą (w dwóch mniejszych porcjach) i gotowała na parze.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :