Kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką.



Składniki:

Kruche ciasto:
  • 500g mąki pszennej tortowej,
  • 2 jajka,
  • kostka masła (250g),
  • 150g cukru,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (6g).
Kruszonka:
  • 150g masła,
  • 100g cukru,
  • 140g mąki.
Ponadto:
  • 1kg śliwek,
  • cukier puder do posypania,
  • masło do posmarowania blaszki.
Przygotowanie:





 Składniki na ciasto wymieszać i zagnieść ciasto. Blachę (wymiary ok. 26x32cm) posmarować masłem i położyć papier do pieczenia. Ciasto ręką lub małym wałkiem rozprowadzić, tak by przykryty był spód blachy.


 Śliwki umyć, wydrążyć pestki i pokroić na ćwiartki. Ciasno poukładać na spodzie ciasta.
Składniki na kruszonkę połączyć razem, rozetrzeć w dłoni tak by się pokruszyła. Posypać po śliwkach. 
 Ciasto piec ok.1h w temp.175 stopniach.
 Gdy ciasto ostygnie posypać cukrem pudrem.




Smacznego!!!

Komentarze

  1. Witam super blog aż ślina cieknie zapraszam do Mnie co prawda poczatkujący ale dopiero zaczynam :) Pozdrawiam :)
    zapraszam do mnie :) http://finezyjnesmaki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z pewnością zajrzę również na Twój blog. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Witam, mam pytanie (może się ono wydcać błahe, ale nie jestem doświadczona w pieczeniu ciast ;-)) : koniecznie trzeba smarować blachę masłem? Nie wystarczy sam papier do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie ma konieczności smarowania blachy, jeżeli piecze się na specjalnym papierze do pieczenia. Ja jednak wolę dodatkowo blaszkę posmarować :) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Dziękuję za info ;-) Piekłam ciasto wczoraj (bez smarowania blachy) i muszę przyznać, że wyszło pyszne ;-) Dzięki za kolejny przepis, z którego skorzystałam. Pozdrawiam, Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto smakowało. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. witam czy można dac więcej sliwek niż w przepisie ,nie zrobi się zakalec

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Niestety tego nie wiem, trzeba by było zaryzykować, jeśli jest taka potrzeba.

      Usuń
  5. czy do ciasta maha isc cale dwa jaka czy tylko żółtka

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam czy produkty na ciasto trzeba zagniatać rękoma ?Czy używać miksera?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja używam miksera i też jest dobrze. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miksera - w sensie "Robot kuchenny"

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam wczoraj - jest pyszne:). Dzięki za fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robilam. Pyszne. Dzisiaj znowu robie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Proszę się podzielić zdjęciem jeśli jest taka możliwość. Dodałabym je do albumu ze zdjęciami moich czytelników :) Mój mail: weronikka1@wp.pl
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Super szybki przepis ciasto udane i pyszne miałam tylko chwile watpliwosci co do masła czy trzeba roztopic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło należy pokroić w kostkę i zagnieść z resztą składników :) Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :