Makowiec.


Składniki:

Ciasto:

  • 60dag mąki pszennej tortowej,
  • 1 kostka margaryny (250g),
  • 6 łyżek cukru,
  • 5dag drożdży świeżych,
  • 2żółtka,
  • 2całe jajka.
Masa makowa:
  • 2 gotowe masy makowej,
  • dżem z czarnej porzeczki.
Polewa:
  • 1/2szklanki cukru,
  • 1/4 kostki margaryny,
  • 2 łyżki kakao,
  • 2 łyżki wody.
Ponadto:
  • orzechy włoskie,
  • płatki migdałów.

Przygotowanie: 

Drożdże rozpuścić w 1/2 szklanki letniego mleka  z łyżką cukru, odstawić do wyrośnięcia. Mąkę posiekać razem z masłem, dodać resztę składników i wyrobić. Podczas wyrabiania ciasta najlepiej jest je rzucać o blat. Ciasto podzielić na dwie części. Rozwałkować (odrazu podłożyć papier do pieczenia, zrobić zakładkę z papieru na ok.1cm). Rozetrzeć masę makową (dwie masy makowe wymieszać z dżemem).  Zawijać ciasto do siebie. Boki papieru podłożyć pod spód (szczelnie) by masa makowa nie wypłynęła podczas pieczenia. Piec w rozgrzanym piekarniku w 180stopniach przez ok.1h.
Polewa: Na wolnym ogniu rozpuścić wszystkie składniki. Na ostudzone ciasto, na wierzch posmarować polewą (nie może być gorąca). Można posypać orzechami, płatkami migdałowymi.















Smacznego!!!

Komentarze

  1. Dziękuję za zaproszenie na bloga ... tadam! i oto jestem :-)
    Przepysznie wygląda ten makowiec i jestem pełna podziwu i uznania ponieważ .... drożdżowe mnie nie lubi i każda przygoda z nim to prawdziwa klęska. Ten Twój to prawdziwe dzieło!:-) U mnie od drożdżowego jest Pan K. Może się kiedyś nauczę??? Mażę o zapachu domowego drożdżowego ciasta, które jest dobrze wypieczone, puszyste i smaczne :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jednak ten makowiec akurat podesłała mi mama, ja nie zdążyłam upiec na święta. Ja od jakiegoś roku polubiłam ciasto drożdżowe i przestałam się go bać :) Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :