Bruschetta.


Dość często ostatnio słyszałam nazwę Bruschetta i zastanawiałam się czym ona jest. Okazało się iż jest ona grzanką z oliwą, najlepiej czosnkową, z pomidorami i świeżą bazylią. Jet to tradycyjna włoska przystawka. Można ją urozmaicić różnymi innymi dodatkami lecz ja postawiłam na podstawowe składniki. Lubię połączenie tych wszystkich składników, dlatego bardzo mi smakowała.


Składniki:

  • bagietka (ja miałam malutką) ale równie dobrze można przygotować z chleba,
  • 2 pomidory,
  • świeża bazylia,
  • 3 ząbki czosnku,
  • 4 łyżki oliwy extra virgin,
  • sól, pieprz.
Przygotowanie:

 Pomidory pokroić w kostkę. Czosnek i bazylię posiekać oraz wymieszać z pomidorami, dwoma łyżkami oliwy , solą i pieprzem.
 Bagietkę pokroić. Dwie łyżki oliwy wymieszać z wyciśniętym ząbkiem czosnku i posmarować z obu stron bagietkę. Bagietkę przypiec na grillu do momentu aż się lekko zarumieni i będzie chrupiąca ( lub włożyć do rozgrzanego piekarnika na kilka minut). Na ciepłe grzanki nałożyć pomidory. Udekorować listkami bazylii. Podawać tuż po przygotowaniu.



Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam wszystko co pomidorowe, czosnkowe i bazyliowe :) Przepysznie to wygląda i na pewno w najbliższym czasie przygotuję bruschettę z Twojego przepisu, Moniko :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :