Ciasto brzoskwiniowe.





Składniki: ( na tortownicę o średnicy 24cm )

Ciasto:

  • 3 jajka,
  • łyżka wody,
  • 60 g mąki pszennej,
  • 60 g mąki ziemniaczanej,
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 100 g cukru.
Masa budyniowa:
  • 2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru,
  • 125 ml syropu brzoskwiniowego (z puszki brzoskwiń, która również będzie wymieniona na dole),
  • 1 i 1/2 szklanki zimnej wody,
  • niepełna szklanka cukru ,
  • 100 g miękkiego masła.
Pianka:
  • 300 ml śmietanki 30% (musi być schłodzona),
  • galaretka ( ja użyłam poziomkowej).
Ponadto:
  • puszka brzoskwiń,
  • galaretka o smaku brzoskwiniowym.
Przygotowanie:

Masa budyniowa:

Szklankę wody (250ml) ugotować razem z syropem brzoskwioniowym i cukrem. W połowie szklanki wody wymieszać budynie. Gdy cukier się rozpuści i woda zagotuje, wlać rozpuszczony budyń. Cały czas mieszając. Gdy zgęstnieje zdjąć z ognia. Odstawić do ostygnięcia (Gdy masa budyniowa stygnie w tym czasie upiec ciasto). Gdy budyń całkowicie wystygnie utrzeć masło na puszystą masę. Do utartego masła dodawać łyżka po łyżce budyń cały czas miksując.  

Ciasto:

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka roztrzepać widelcem z łyżką wody. Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier, nadal ubijając. Powoli wlewać żółtka, cały czas ubijając. Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać powoli do ubitej masy - ale tym razem składniki łączyć delikatnie łyżką do momentu aż nie będzie grudek (nie ubijać mikserem). Blaszkę wysmarować masłem i posypać bułką tartą lub posmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać na blaszkę ciasto. Włożyć do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni i piec 20min. Gdy ciasto ostygnie nasączyć je syropem z brzoskwiń. Następnie wyłożyć na nie masę budyniową. Włożyć do lodówki.
Ja piekłam ciasto stosując drugiej opcji z papierem do pieczenia. Po upieczeniu zdjęłam papier, biszkopt włożyłam do blaszki i nakładając masę budyniową ładnie boki biszkoptu pokryła.

Pianka:

Galaretkę rozpuścić w połowie wody zalecanej na opakowaniu (u mnie to było 250ml). Ostudzić. Śmietankę ubić i delikatnie stróżką wlewać ostudzoną galaretkę. Galaretka musi być dobrze ostudzona ale nie gęstniejąca. Tak przygotowaną piankę delikatnie wyłożyć jako kolejną warstwę.

Galaretka:

Galaretkę rozpuścić w 400ml wody i ostudzić. Włożyć do lodówki do lekkiego stężenia. Gdy wszystkie poprzednie warstwy stężały pokroić brzoskwinie i poukładać na wierzchu. Brzoskwinie zalać ostatnią warstwą czyli galaretką.

Ciasto najlepiej odstawić na kilka godzin luba na całą noc by dobrze stężało.


Smacznego!!!




Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :