Ptasie mleczko z musem brzoskwiniowym.







Składniki: (tortownica o średnicy 25cm. W mniejszej należy zrezygnować z jednej warstwy).

  • puszka mleka skondensowanego słodzonego (530g),
  • większa puszka brzoskwiń w syropie,
  • 6 galaretek ( ja użyłam: 2 x brzoskwiniowej, 1 x truskawkowej, 1 x agrestowej, 1 x,wiśniowej, 1 x cytrynowej)
  • biszkopty okrągłe.
Przygotowanie:
Puszkę mleka skondensowanego podzielić na trzy części. Pierwszą galaretkę rozpuścić w 250ml (szklance) wrzątku wody (najlepiej pojemnik z galaretką wstawić do miski z zimną wodą, wtedy szybciej będzie można robić kolejne warstwy) . Schłodzoną galaretkę zmiksować do momentu aż powstanie piana, dodać mleko skondensowane (dalej miksować). Biszkopty wyłożyć na blaszkę i zalać pierwszą warstwę. Wstawić do lodówki. W tym czasie przygotować kolejną warstwę, tak samo jak pierwszą tylko z galaretką o innym smaku. Trzecia warstwa to rozpuszczona galaretka (w 250ml wody) brzoskwiniowa zmiksowana z czterema połówkami brzoskwini (najpierw galaretkę ostudzić). Czwartą warstwę zrobić tak samo jak pierwszą i drugą z mlekiem skondensowanym. Piątą warstwę zrobić tak samo jak trzecią, tylko, że z trzema połówkami brzoskwiń ( ja miałam w puszce 7 połówek, dlatego taki podział). Ostatnią warstwą jest sama galaretka rozpuszczona w 350 ml wody - gdy ostygnie i zacznie tężeć wylać na górę. Pozostawić w lodówce do całkowitego stężenia, najlepiej na całą noc.






Smacznego!!!

Komentarze

  1. a w jakiej formie robiłaś w większej czy mniejszej ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już uzupełniam. Ja robiłam w większej formie, średnica 25cm.

      Usuń
  2. czy brzoskwinie mozna zastapic innymi owocami? Np truskawkami, ile wtedy potrzeba owocow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z brzoskwiniami juz robilam i bylo pyszne :)

      Usuń
    2. Oczywiście można zastąpić brzoskwinie innymi owocami. Ciężko jest mi jednak powiedzieć ile w gramach powinno ich być. Najlepiej gdy konsystencja po zblenderowaniu owoców z galaretką była dość gęsta.

      Usuń
  3. mozna zrobic na mala blache?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli blacha jest dużo mniejsza, to zmniejszyć o warstwę lub dwie. Ewentualnie z reszty można zrobić w salaterkach mniejsze desery. Nic się nie zmarnuje :)

      Usuń
  4. chodzi mi o to ze chce zrobic zamiast w tortownicy to na blasze

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę w google wpisać: przelicznik form do pieczenia i tam wpisać wymiary tortownicy, jaką ja użyłam (czyli 25cm) i wpisać wymiary blachy w jakiej ma być zrobione ciasto.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :