Zupa z czerwoną soczewicą.



Składniki:
  • 3 pałki kurczaka ( mogą to być udka lub korpus),
  • 3l wody,
  • 540 g obranych ziemniaków ( ja miałam dwa większe, trzy średnie i jeden mały),
  • 1/2 dużej cebuli,
  • 4 średnie marchwie (220 g po obraniu),
  • 1 korzeń pietruszki (60 g po obraniu),
  • kawałek selera (55g),
  • łodyga selera z liśćmi,
  • 70 g masła,
  • por (ok. 100 g już pokrojonego),
  • szklanka czerwonej soczewicy,
  • 200 g przecieru pomidorowego,
  • przyprawy: sól ( może być przyprawa uniwersalna, warzywko lub kostki rosołowe), pieprz, 2 liście laurowe, 4 ziarenka ziela angielskiego, maggi ( tą przyprawą na talerzu doprawić).
Przygotowanie:
 

 

Pałki kurczaka i łodygę selera zalać 3L wody i wstawić na palnik do gotowania.

Por drobno pokroić, ziemniaki i cebulę pokroić w kostkę, a seler, pietruszkę i marchew zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Warzywa poddusić na maśle. Gdy woda się zagotuje, zszumować z trzy razy. Dodać lekko podduszone warzywa. Dodać przyprawy ( przyprawy dodać wedle własnego smaku). Gotować do momentu aż warzywa będą prawie miękkie. Dodać szklankę soczewicy. Gdy soczewica i reszta warzyw już będą dobre wyjąć mięso i łodygę selera. Podsmażyć chwilkę na patelni (można na tej samej co były duszone warzywa) przecier pomidorowy. Dodać do zupy, zamieszać i ściągnąć z ognia po zagotowaniu. Zupa jest gotowa. Osoby lubiące zupy krem mogą sobie na koniec zblenderować.
 

 
Smacznego!!!

Komentarze

  1. Super, ja Narazie używałam zielonej soczewicy ale chętnie wypróbuję twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja próbowałam pierwszy raz soczewicę i muszę przyznać, że posmakowała. Fajnie jest dodać ją do zupki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :