Pizza z patelni.




Nie mogłam się do końca przekonać do pizzy robionej w patelni. Ale uwielbiam pizzę i musiałam spróbować. I wcale nie żałuję!!! Jest naprawdę smaczna i bardzo przyjemnie się ją robi. Myślę, że wielu osobom, które skuszą się ją zrobić, będzie ona bardzo smakowała.
Pomysł na pizzę z patelni zaczerpnęłam z cudownej grupy "Co dziś na obiad". Dziękuję za inspiracje.

Składniki:

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej ( szklanka 250ml),
  • 180 ml ciepłej wody,
  • 1 łyżeczka suchych drożdży,
  • 3/4 łyżeczki cukru,
  • 3/4 łyżeczki soli,
  • 2 i 1/2 łyżki oleju lub oliwy.
Pozostałe składniki: ( oczywiście można użyć swoich ulubionych składników do pizzy)
  • przecier pomidorowy ( ok. 100g ),
  • bazylia ( suszona ),
  • 4 pieczarki,
  • 1/2 cebuli,
  • 12 plasterków wędliny drobiowej,
  • starty ser żółty.
Przygotowanie:

Wodę wymieszać z cukrem i suchymi drożdżami. Mąkę wymieszać z solą, dodać olej lub oliwę i rozpuszczone drożdże. Zagnieść ciasto. Ciasto wyjdzie klejące, ale takie ma być. Miskę lekko naoliwić, włożyć uformować kulkę z ciasta i przykryć ściereczką. Odłożyć na 15minut w ciepłe miejsce.
Przecier pomidorowy wymieszać z bazylią. Ja tej bazylii nie żałuję, ale dać według własnego smaku. Można również bazylię zastąpić oregano.

Ser zetrzeć na tarce, pieczarki i cebulę pokroić w cienkie plasterki. Przygotować wędlinę.
Rozgrzać patelnię. Ciasto podzielić mniej więcej na trzy części ( u mnie one były naprawdę różnych wielkości bo nie podzieliłam na równe części). Z ciasta przygotować placek i włożyć go na patelnię. Ja rozprowadzałam ciasto już na patelni. Smażyć pod przykryciem 2-4minuty (pierwszy się smaży dłużej, kolejne szybciej). Smażyć na suchej patelni, bez oleju na średnim ogniu.

Placek pizzy obrócić na drugą stronę - spód lekko zarumieniony powinien być.
Posmarować przecierem z bazylią.
Posypać serem, położyć cebulę, pieczarki, wędlinę i ponownie posypać serem. Przykryć pokrywką i smażyć kolejne kilka minut.






Smacznego!!!

21 komentarzy:

  1. smak ma taka jak pieczona w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie jest trochę inna, ale również bardzo dobra. Myślę, że warto spróbować. Dużo osób ją poleca :)

      Usuń
  2. Masz racje, jest pyszna. My tez czesto taka robimy. Zapraszamy do nas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zaproszenia na pizzę nigdy nie zrezygnuję :)

      Usuń
  3. ja tez korzystam z tej grupy i bardzo duzo dziewczyn ja robi i sobie chwala. Pora na mnie, tez musze sprobowac

    OdpowiedzUsuń
  4. a pieczarki surowe dałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Ale jak ktoś woli dać podsmażone, to można i takie dodać.

      Usuń
  5. beznadziejna ta pizza....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkim wszystko musi smakować :) Także dla każdego co innego. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Super pomysł, pizza rewelacja. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie pomysł również super :) Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Z ciekawości zrobiłam tą pizze, jak dla mnie to szkoda czasu ;/
    Lepiej poświęcić trochę więcej czasu i zrobić w piekarniku - 100 razy lepsza ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie każdemu musi smakować :) Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Fajny pomysł! Zapisałam do wypróbowania. Zawsze to jakaś odmiana od tradycyjnej pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to pomysł super :) Choć jak widać po komentarzach, nie wszystkim przypadł do gustu. Także trzeba spróbować i sprawdzić czy przypadnie do smaku taki przepis. Mam jednak nadzieję, że będzie smakować. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Ta, dużo keczupu na zwieńczenie dzieła to podstawa... :/
    Na spód dużo lepszy jest sos z siekanych pomidorów - choćby z puszki, przecier sprawia, że ciasto wydaje się suche. Zwłaszcza, że nie dodałaś do niego oliwy, albo chociaż ciepłej wody. Grunt, że jest keczup! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę prosić o przepis na taki sos z siekanych pomidorów?
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Właśnie zrobiłam pizzę i ją jem:) Mniam Mniam....

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę się skusić i zrobić taką pizze, ponieważ nie posiadam piekarnika, ani mikrofali. Mam nadzieje, że warta jest poświęcenia i składników i mój partner będzie zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :