Placuszki na serkach homogenizowanych.

Kilka dni temu koleżanka wstawiła zdjęcie, na którym jej synek je z wielkim apetytem placuszki. Bardzo mnie one zaciekawiły. Na zdjęciu wyglądały na puszyste i na bardzo smaczne. Musiałam się dowiedzieć jak one są zrobione. Już wiem :) Dziś zrobiłam i muszę przyznać, że są pyszne i nie tylko na zdjęciach tak puszyście wyglądają, są również takie w rzeczywistości :)
 Z podanej porcji wychodzi 6 placuszków. Na zdjęciach jest 5, ponieważ pierwszego musiałam szybko spróbować :)

 Składniki:

ciasto:

  • 150g serka homogenizowanego ( u mnie był o smaku bananowym),
  • 1 jajo,
  • 90 g mąki ( 1/2 szklanki),
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 łyżki mleka ( w zależności jak gęste jest ciasto, ja musiałam dodać).
Ponadto:
  • sos do polania placuszków, ja użyłam złocisty syrop ( golden syrup ).
Przygotowanie:

 Przygotować odmierzone składniki.
Wszystkie składniki dobrze razem wymieszać .
 Na rozgrzaną patelnię nakładać ciasto ( dwie łyżki na jeden placek).

Jeżeli masz grubą patelnię lub taką, na której można smażyć bez tłuszczu to tak usmaż placuszki. Natomiast jeżeli nie posiadasz takiej patelni, lekko ją naoliw.
Smażyć z obydwu stron na złoty kolor. 
Nie może być dużego ognia ponieważ placki zbyt szybko się przypalą.





Smacznego!!!

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Są naprawdę bardzo smaczne, także polecam :)
      Mnie już moja rodzinka męczy bym jeszcze na kolację zrobiła.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Robię identyczne tylko nie daję proszku a sodę i nie mleko tylko maślankę. Lubię sobie w środek wcisnąć kostkę czekolady. Jak się je ciepłe, czekolada jest płynna.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znosze tzw ulepkow a takim jest syrop ktorym polana jest potrawa prosze piowiedziec jak iodmierzyc 90 g maki nie nając wagi-jestem ciekawa
    mnie nie smakowalo no ale o gustach sie nie dyskutuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu wszystko musi smakować. Jest mnóstwo różnych przepisów na internecie, na różnych stronach i jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie.
      Obok gramatury mąki w nawiasie jest napisane ile to dokładnie jest, a jest to 1/2 szklanki. Nie mając wagi w domu należy szukać takich przepisów gdzie składniki są podawane na szklanki, łyżki czy też inne miarki. Mi wygodniej jest jednak gdy mam podaną wagę.

      Usuń
  4. Już od jakiegoś czasu szukam ciekawych przepisów po internecie, ale dopiero wczoraj trafiłam na obecny blog, jest tu wiele fajnych propozycji. Dzisiaj skorzystałam z tego na placuszki i jesteśmy bardzo zadowoleni (zwłaszcza dzieciaki) wyszły bardzo smaczne (dzieci już proszą o powtórkę). Nie wiem tylko skąd te negatywne komentarze, jeśli komuś nie odpowiada to nie musi korzystać. Ja osobiście skorzystam na pewno jeszcze nie raz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że placuszki smakują :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Robiłam już nie raz, są pycha, za równo ciepłe jak i zimne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :