Rolada żyrafa

Ostatnio szaleje moda na roladę żyrafę. Oj skusiłam się i ja na nią, musiałam. By ją przygotować skorzystałam z przepisu, który znajduje się na blogu mniam-mniam.bloog.pl. Nasze rolady różnią się bardzo delikatnie. Jedna jest z bananem w środku, a druga z galaretką.




Składniki:

Ciasto:

  • 5 jaj,
  • 80g cukru (6 łyżek),
  • 125g mąki pszennej (3/4 szklanki),
  • 80ml zimnej wody,
  • 45ml oleju,
  • 22g kakao (4 łyżki),
Masa:
  • 500ml śmietany kremówki 30% (dobrze schłodzona),
  • 2 x śmietan fix,
  • 1 galaretka.
Przygotowanie:

Galaretkę rozpuścić w 300ml wody. Wlać do pojemnika tak by później można było ją pokroić mniej więcej w kostkę. Ja użyłam dwóch głębokich talerzy. Pozostawić do stężenia.

 Przygotować odmierzone składniki. Oddzielić białka od żółtek. Cukier podzielić na dwie części.
Żółtka zmiksować z połową cukru. Dodać olej, wodę i mąkę. Miksować do uzyskanie jednolitej masy.

Białka ubić na sztywną pianę z drugą połową cukru.
Do ciasta powoli dodawać ubite białka. delikatnie łyżką mieszać do połączenia składników.
Przygotować blachę do pieczenia 32X36 ( ja mam blachę 37x25 - jednak uważam, że ciut większa byłaby lepsza). Położyć na niej papier do pieczenia i lekko naoliwić (olejem lub oliwą).
 Do woreczka nałożyć 6 łyżek ciasta. Odciąć róg woreczka i wykonać wzór na papierze.
Włożyć do rozgrzanego piekarnika do 180stopniC i piec 3minuty.
 Do pozostałej części ciasta dodać kakao i delikatnie łyżką wymieszać.
 Po 3minutach wyciągnąć ciasto i pozostawić do ostygnięcia.
 Na jasne ciasto delikatnie wyłożyć ciemne ciasto. Delikatnie rozprowadzić. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180stopniC i piec 12-15minut.
 Przygotować dwa kawałki papieru do pieczenia i na przykład deskę do krojenia wielkości ciasta. Na deskę do krojenia położyć papier do pieczenia, przystawić do ciasta i obrócić. Blachę do pieczenia odłożyć i delikatnie ściągnąć papier.
Ponownie przygotować na przykład deskę do krojenia z papierem oraz ponownie wykonać taką samą czynność.
 Ciasto powinno znaleźć się jednolitym kolorem do góry.
 Zawinąć w roladę i pozostawić do całkowitego ostygnięcia.
Schłodzoną  śmietanę kremówkę ubić ze śmietan fixem.
 Galaretkę pokroić mniej więcej w kostkę.
Rozwinąć ciasto. Wyłożyć ubitą śmietankę i poukładać galaretkę. Zwinąć roladę i odłożyć do lodówki na minimum 2h.









Smacznego!!!

Komentarze

  1. Ale ładnie ci ona wyszla.
    Ja jestem malo uzdolniona w ciastach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyznać, że i ja mało uzdolniona w ciastach jestem. Ale twardo ćwiczę i czasem coś dobrego wyjdzie :)

      Usuń
  2. Wygląda po prostu uroczo w te łaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jaki piękny i dekoracyjny wzór! Kapitalny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. katastrofa!! pomocy!! :) nie dopatrzylam i bez ostudzenia tej struktury laciatej zalalam ciemnym ciastem :) no juz trudno, napisze umgggg czy wyszlo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mimo wszystko wyjdzie. Czekam na wieści :)

      Usuń
  5. Czy zamiast śmietanki Fix mogę dodać serek mascarpone ?
    Dziękuję za ciekawy przepis i serdecznie pozdrawiam.
    Wiesława

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie można taką zamianę zrobić :) Proszę podesłać zdjęcie gotowej rolady. Dodałabym ją do albumu z wypiekami moich czytelników. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :