Kalafior w panierce

Dziś pierwszy raz zdecydowałam się na zrobienie kalafiora w panierce. Jest smaczny, lecz chyba jednak bardziej do mnie przemawia gotowany kalafior polany roztopionym masłem z bułką tartą. Ale jak wiadomo nie od dziś każdemu smakuje coś innego, więc może akurat komuś bardziej zasmakuje ta wersja kalafiora.




 

Składniki:
  • kalafior,
  • 1-2 jajka (w zależności od wielkości kalafiora),
  • bułka tarta,
  • olej,
  • przyprawy (wedle własnego smaku; ja użyłam: sól, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz oraz świeży lubczyk).
Przygotowanie:

Kalafior podzielić na różyczki, ugotować razem z przyprawami. Kalafior ugotować do miękkości ale należy uważać by nie był rozgotowany, ponieważ będzie się rozwalał. Odcedzić i lekko przestudzić. Jajka roztrzepać i gdy kalafior jest za mało słony, można do jajka ciut soli dosypać. Różyczki kalafiora obtoczyć w jajku i bułce tartej. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu do lekkiego zarumienienia.

Smacznego!!!

Komentarze

  1. Zabieram się za przygotowanie już od dawna i ciągle zapominam. Wpisuję a listę na przyszły tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, nie jadłam jeszcze takiego kalafiora.

    OdpowiedzUsuń
  3. cukinię bardzo lubię w panierce, więc kalafior też pewnie by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :