Ryż ze szpinakiem i suszonymi pomidorami.





Składniki:
  • 1 szklanka ryżu,
  • 250g świeżego szpinaku,
  • słoik suszonych pomidorów (285g netto),
  • 4 małe cebule lub dwie większe,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2-3 łyżki masła,
  • vegeta, warzywko, przyprawa uniwersalna lub sól.
Przygotowanie:

2 cebule pokroić w kostkę i podsmażyć  na 1-2 łyżkach masła. Gdy cebula zmięknie wsypać ryż. Chwilę podsmażyć, zalać 2 szklankami wody i na średnim ogniu gotować, od czasu do czasu mieszając. W między czasie dodać sól lub vegetę lub inną słoną przyprawę. Gdyby wody było mało, a ryż nadal był twardy, dolewać po pół szklanki wody.

Oderwać od szpinaku ogonki, umyć, przelać dwa razy wrzącą wodą. Na łyżce masła podsmażyć dwie małe cebule pokrojone w kostkę z wyciśniętymi dwoma ząbkami czosnku. Gdy cebula będzie miękka, dodać szpinak i suszone pomidory pokrojone w mniejsze kawałki. Chwilę podsmażyć i dodać do ryżu. Razem wymieszać i w razie potrzeby doprawić - można dodać sól, pieprz, paprykę czerwoną i inne ulubione przyprawy, ale to kwestia indywidualna.





Smacznego!!!

Komentarze

  1. Super, dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. skad wziac taka foremke?:( przepis mega :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremkę kiedyś kupowałam w Lidlu. Na fb zaraz wrzucę zdjęcie jak ona wygląda.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Foremkę kiedyś kupowałam w Lidlu. Na fb zaraz wrzucę zdjęcie jak ona wygląda.

      Usuń
  4. Mam pytanie, czy ryż podaje się na ciepło, czy na zimno? Oraz w jaki inny sposób go podać, jeżeli nie mam takiej foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Ryż podaję na ciepło. Nie musi on być podany w ten sam sposób w jaki ja go podałam. Można najzwyczajniej położyć go łyżką na talerzu. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :