Faszerowana pierś z kurczaka w cieście francuskim.






Składniki:

  • 2 pojedyńcze piersi z kurczaka,
  • 300g pieczarek,
  • cebula,
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego,
  • garść startego sera żółtego,
  • olej lub oliwa,
  • sól, pieprz,
  • jajko.
Przygotowanie:

Pieczarki umyć i pokroić w półksiężyce. Podsmażyć razem z cebulą pokrojoną w kostkę na niedużej ilości oleju lub oliwy. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Po podsmażeniu pozostawić do ostygnięcia.








Piersi kurczaka umyć i osuszyć. Przekroić na pół, ale nie nacinać do końca - zrobić tak zwane kieszonki. Położyć na cieście francuskim. Ciasto przeciąć na pół i po bokach ponacinać paski.

 Ostygnięty farsz oraz starty ser żółty włożyć do środka piersi z kurczaka. Z wierzchu mięso posolić i popieprzyć,

 Kolejno paski ciasta francuskiego zakładać na mięso. Ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i piec ok. 30 -40min. ( ja dziś piekłam 35min.)


Smacznego!!!

15 komentarzy:

  1. wygląda obłędnie! podejrzewam, że smakuje podobnie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć. Uzylas do zawiniecia piersi puff pastry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale już nie pamiętam czy kupowałam w asdzie czy w tesco.

      Usuń
    2. Dziękuję. Pochwalę się rezultatem :-)

      Usuń
    3. Będzie mi bardzo miło. Tworzę na fb album ze zdjęciami rezulatatów moich czytelników :) Proszę również napisać pod zdjęciem jak mam je podpisać. Pozdrawiam i smacznego życzę.

      Usuń
  3. Podziwiam!!! Pięknie wygląda i na pewno jeszcze lepiej smakuje! Zaraz zabieram się do "roboty" i poczęstuję swoją Siostrę na obiad taką i w taki sposób przyrządzoną piersią z kurczaka! (Siostra po wielu latach przyjechała do Polski) Pozdrawiam serdecznie i myślę, że jeszcze nie jeden raz skorzystam z Twoich przepisów. Mania z Rumi

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kilkakrotnie według przepisu ;) Pycha a pierś zawsze soczysta (y)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha,lubię tak podane mięsko.

    OdpowiedzUsuń
  6. A z czym podajecie takie mięsko? :-)'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo mięso w cieście jest bardzo syte więc wystarczy tylko jakaś surówka. Ja jednak tak jak widać na zdjęciu czasem dodaję pieczonego ziemniaka.

      Usuń
  7. Ja dziś próbuje ten przepis mam nadzieję ze będzie pyszne dam znać jak posmakuje czy warto

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dziś próbuje ten przepis mam nadzieję ze będzie pyszne dam znać jak posmakuje czy warto

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pyszne

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam i samo starczy jest syte i bardzo pyszne polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda i smakuje wyśmienicie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :