"Ślimaczki" ze szpinakiem w cieście francuskim.


Składniki:
  • 200g  świeżego szpinaku,
  • 1 łyżka śmietany 18%,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sól, pieprz,
  • opakowanie ciasta francuskiego,
  • łyżka masła,
  • 1 jajko,
  • 1 plasterek sera żółtego.
Przygotowanie:

Szpinak umyć i usunąć ogonki. Włożyć do durszlaka i trzy razy przelać wrzącą wodą. Odsączyć i posiekać. Podsmażyć na patelni z łyżką masła do momentu odparowania wody. Dodać wyciśnięte dwa ząbki czosnku, sól i pieprz. Zdjąć z ognia i dodać śmietanę, wymieszać. Odstawić do całkowitego ostygnięcia.





Rozłożyć ciasto francuskie (ja nie doczytałam i trafiłam na ciasto w kawałku, które musiałam rozwałkować). Na ciasto położyć farsz i mniej więcej równomiernie go rozprowadzić. Plasterek sera podzielić na kilka pasków i rozłożyć wzdłuż na środku ciasta.


Ciasto zwinąć w rulon i pokroić.
Przygotować blachę do pieczenia i rozłożyć na niej papier do pieczenia. Układać obok siebie "ślimaczki", które należy posmarować roztrzepanym jajkiem.
Piec w rozgrzanym piekarniku w 220 stopniach C przez ok.15 - 20minut ( do momentu gdy będą ładnie zarumienione).






Smacznego!!!

Komentarze

  1. świetne te bułeczki! idealne na drugie śniadanie do szkoły, czy pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacja, dziś zrobiłam....przepis puściłam już w obieg

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :