Bułeczki z budyniem i brzoskwinią.



Składniki:

  • 1 budyń o smaku waniliowym,
  • 500ml mleka,
  • 2 opakowania ciasta francuskiego,
  • 8 połówek brzoskwiń ( jeżeli są malutkie, to 16 połówek) z soku lub syropu,
  • 1 jajko, 
  • cukier puder.
Przygotowanie:

Ugotować budyń zgodnie z opisem jaki jest na opakowaniu. Pozostawić do całkowitego ostygnięcia.

Ciasto francuskie pokroić na dość duże prostokąty lub kwadraty. Położyć po łyżce budyniu i po brzoskwini ( ja miałam małej wielkości brzoskwinie dlatego kładłam po połówce - jeżeli są duże brzoskwinie, należy je przekroić na pół ).

Ciasto złożyć na pół i skleić boki. Aby mocno boki były sklejone dodatkowo można docisnąć je widelcem, co również da ładny wygląd. Na górze naciąć ciasto. Posmarować roztrzepanym jajkiem. Położyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w rozgrzanym piekarniku do 220 stopni C przez ok.15min. - do zarumienienia się ciasta. Wyjąć z piekarnika i pozostawić do ostygnięcia. Posypać cukrem pudrem.






Smacznego!!!

Komentarze

  1. Wszystko ok, ale po co to mleko?
    I pqni wi torche pomyliła, bo na wideo jest llyzeczka budyniu a tu łyżka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko jest potrzebne do ugotowania budyniu :) Jak przygotowywałam post, to pewnie używałam łyżki do nakładania budyniu, a gdy kręciłam filmik, to użyłam łyżeczkę ( filmik i post powstały w różnym czasie). Stąd to małe zamieszanie.

      Usuń
    2. Aha, dobrze dziękuję. Myślałam, że skoro piszę, że mamy przygotować Budyń wg przepisu, to jest to oczywiste że mamy nałac mleka, bo bez mleka nie będzie budyniu ;) a może mi pani doradzić co zrobić aby budyń nie wyciekł? :)

      Usuń
    3. Robiłam trzy razy i budyń mi nie wyciekł. Wydaje mi się, że trzeba uważać z ilością budyniu i nie nakładać go zbyt dużo. I oczywiście należy dobrze skleić :)

      Usuń
  2. Oooooo pycha!! Na pewno je zrobię!
    Chciałabym wypróbować też ten przepis ale z nadzieniem ze słodkiego twarożku - czas pieczenia też wtedy powinien być taki sam, niezależnie od tego czym wypełnione są bułeczki?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nadzieniem z twarogu czas pieczenia powinien być taki sam. Czas pieczenia jest dłuższy wówczas gdy dajemy farsz, który jest surowy np. mięsny. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Na jakie grzanie ustawia Pani piekarnik? Góra-dół? Termoobieg? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze nastawiam na góra-dół i później zapominam napisać. Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :