Rolada szpinakowa z wędzonym łososiem



Na pierwszym zdjęciu widać roladę zrobioną na blaszce o wym. 26X20cm. Natomiast na drugim zdjęciu rolada jest zrobiona na blaszce o wym. 29X24cm - także należy sobie wybrać wielkość blaszki jaka bardziej pasuje :)

  • 450g szpinaku mrożonego ( może być również świeży),
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżeczki masła,
  • 2 jajka,
  • 1/2 łyżki mąki pszennej,
  • 150g serka śmietankowego kanapkowego ( typu almette lub po prostu almette),
  • 200g wędzonego łososia,
  • 1 łyżeczka chrzanu ( można pominąć),
  • sól.
Przygotowanie:

Szpinak podsmażyć na maśle z wycieśniętymi ząbkami czosnku i odrobiną soli.









Gdy szpinak jest już miękki, odłożyć na durszlak do ostygnięcia.

Zimny szpinak posiekać lub po prostu drobniej pokroić.


Do szpinaku dodać mąkę i żółtko. Wymieszać razem.
Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę.


Białka i szpinak delikatnie połączyć. Wyłożyć na blaszkę ( o wym. 26X20cm lub 29X24cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w rozgrzanym piekarniku w 190 stopniach C przez 15min.

Po upieczeniu wyłożyć szpinak na deskę do krojenia i delikatnie zdjąć papier. Pozostawić do całkowitego ostygnięcia.

Serek kanapkowy wymieszać z chrzanem i posmarować nim szpinak.

Ostatnią warstwą jest łosoś, który należy pokroić w kostkę.











Zawinąć roladę i zawinąć w folię spożywczą. Schować do lodówki na kilka godzin.




Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam łososia! Świetny pomysł, taka rolada prezentuje się znakomicie :)

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro jadę do sklepu po składniki i robię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za łososiem, tym razem nie dla mnie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łososia można czymś zastąpić :) Może suszone pomidory? Tylko dać ich mniej bo nie będzie smaczna jak za dużo się ich da.
      Albo jakąś wędlinę?
      To już chyba według własnego smaku trzeba by było kombinować :)

      Usuń
  4. Zrobiłam przed chwilą, własnie jest w lodówce, zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Moniko , Twój blog jest dla mnie inspiracją, odkryłam go bardzo niedawno i jeszcze nie zdążyłam przejrzeć i wypróbować wszystkich Twoich przepisów, ale te które wcieliłam w życie okazały się strzałem w dziesiątkę. Twój blog oceniam 10+ na 10:) Bardzo dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Moja ulubiona przekąska! :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj :